Zvyšování konverzí Vašich internetových stránek

Pokud máte internetové stránky a snažíte se prodat službu či produkt, nejprve se určitě budete snažit nalákat co nejvíce potenciálních návštěvníků. V tomto článku si povíme jakým směrem se ubírat, abychom tyto návštěvníky přeměnili na zákazníky (tzv. konverze).

Stránka, na kterou potenciální zákazník vstoupí a má možnost učinit krok k objednávce (projevit zájem o produkt, službu) – budeme dále nazývat jako „Landing page“.

Základní otázky jak docílit co nejvíce konverzí:

Přivedl(a) jsem na mé stránky správnou cílovou skupinu ?

Je potřeba přivést správné potenciální návštěvníky. V opačném případě by to bylo jako snažit se prodávat maso vegetariánům. Udělejte si přehled, kdo je Váš zákazník, a snažte se ať už pomocí vyhledávačů (Google, Seznam apod.), nebo placené reklamy (PPC, Sklik, Facebook apod.) přivést konkrétní skupinu lidí.

Mám ten správný text na landing page, který přesvědčí?

Vaše texty by měli mít „obchodního ducha“, jinými slovy schopnost přesvědčit návštěvníky nakupovat. Někdy bývá obtížné určit jaký výraz je vhodnější, která věta by byla přesvědčivější. K tomu slouží tzv. A/B testování, kde polovině návštěvníků zobrazíte variantu A, a druhé variantu B (můžete testovat efektivnost textů, tlačítek, barev, obrázků apod.). Pak už stačí jen vyhodnotit, která varianta byla efektivnější, na kterou variantu kliklo více lidí a tu použít.

Je-li objednávka spojena s velkým závazkem (např. nákup lodi, drahého softwaru), není lepší nabídnout období na vyzkoušení?

Pokud nabízíte objemnější služby či produkt, jistě si Vaši zákazníci dobře rozmyslí než opravdu nakoupí. Proto je vhodné zvážit nabídnoutí nejdříve zkušební doby, kdy si mohou Váš produkt vyzkoušet. Pokud například prodávate software, můžete například nabídnout trial-verzi.

Na závěr bych dodal, že je vhodné sledovat aktivitu Vašich návštěvníků například pomocí google analytics. Kde si můžete ověřit zda jsou Vaši návštěvníci zároveň i cílovou skupinou.