Proč mít firemní facebook?

Sociální sítě jsou v současné době čím dál účinějším prostředkem jak propagovat konkrétní produkt, či společnost. Povíme si jaké možnosti nám facebook umožňuje.

Předpokládejme, že máme již na „facebooku“ vytvořenou stránku, kterou se chystáme propagovat. Jaké tedy jsou vlastně možnosti inzerce, propagace na facebooku? Nejdříve si vyberete, co chcete získat a čeho docílit.

Cílení

 

Zaujetí příspěvkem stránky

Zde můžete vybrat příspěvek z Vašich stránek a následně ho použít pro reklamu, získávat like, sdílení či komentáře. Výhoda reklam u facebooku je možnost cílení na konkrétní skupinu lidí, s konkrétními zájmy, chováním, řečí, věkem nebo pohlavím.

Označení stránky jako „To se mi líbí“

Pokud jste právě spustili Vaše facebok stránky a Váš stav fanoušků je na bodu mrazu. Pak právě tato volba bude vhodná pro Vás. Opět zde máte široký výběr filtrů Vaší cílové skupiny. Po určení na koho budeme cílit, se ukáže odhad, kolika uživatelům za den, se reklama cca zobrazí. Nastavuje se také denní rozpočet.

Nakonec počet lidí, kteří označí stránku jako „To se mi líbí“ záleží na tom, jak moc reklama lidi osloví. Pozor, platí se tedy za počet zobrazení, nikoliv za počet „To se mi líbí“.

Další možnosti

Dále máte na výběr propagovat přímo internetové stránky, konverze na webu, instalace aplikací, různé události, které pořádáte, nebo pokud máte zajímavé video, kterým se můžete pochlubit.

A v neposlední řadě, můžete Vaše příspěvky propagovat přímo v místě mezi příspěvky uživatelů. Což pro uživatele sociálních sítí může být poněkud otravné.

Nezapomínejme na naše cíle!

V poslední době se společnosti předhání v tom, kdo má více fanoušků. Nezapomínejme však, na komunikaci! Na sociálních sítích existuje několik druhů lidí, ti kteří:

  1. Vytvářejí obsah
  2. Sdílejí obsah, dávají „Like“
  3. Sledují obsah ale převážně se nezapojují do diskuzí

Pro nás každá skupina má svůj význam. Pokud se nám povede oslovit 1. skupinu, budou se o nás psát nové články a informace . Oslovíme-li 2. skupinu, bude naše aktivita „vytroubena“ do světa. Oslovíme-li 3. skupinu, nezískáme sice žádný virální efekt, nicméně může se jednat o našeho zákazníka, a tedy pro nás to nejdůležitější, jak praví jedno moudré přísloví „Náš zákazník, náš pán“.

Závěrem:

Na všechny výše zmiňované tři skupiny bychom měli cílit. K čemu nám bude tisíce „mrtvol“, od kterých máme like, ale nenakoupí u nás, nebo nesdílejí obsah pro lidi, kteří by u nás nakoupit mohli?

Není tedy důležitá kvantita, ale KVALITA, snaha udržet si stávající zákazníky, aktivně s nimi komunikovat. Navíc pomocí komunikace v podobě komentářů, zde můžeme jako bonus získat zpětnou vazbu, a zjistit naše slabé a silné stránky! Ať už budete zkoušet jakýkoliv typ reklamy, nezapomínejte na cíl a smysl toho všeho, proč to vlastně děláte! Nedělejte to jen proto, že to dělají ostatní.