Marketing – Šeptanda verze 2.0

Marketing - Šeptanda verze 2.0V dřívějších dobách, kdy na vesnici byl jeden kovář, švec, doktor, truhlář atd. nikdo neřešil otázky typu: „jak se odlišit od konkurence?“, „na koho zacílit reklamu?“, „jaká média použít k propagaci?“.

Ekonomicko tržní prostředí se značně proměnilo, razantně se zvýšila konkurence. S přispěním růstu populace a rozvojem informačních technologií se dostáváme do situace, kdy musíte nutně řešit jak vyzrát nad konkurencí, jak přivést klienty, zákazníky. Lidé nyní mají možnost volby a pomocí internetu, si mohou ve svém okolí vybrat z nepřeberného množství řemeslníků či firem. V minulosti lidé volili mezi řemeslníkem z místní či přilehlé vesnice.

Proč se tady bavíme o pradávné historii? Rád bych poukázal na důležitý marketingový nástroj v elementární podobě. Mluvím tady o tzv. „šeptandě“. Ano dnes tak opomíjeném prostředku , pomocí kterého můžeme dosahovat zajímavých výsledků. Protože již tehdá se lidé museli snažit odvádět kvalitní práci, aby zákazníci neodešli do „vedlejší vesnice“.

Závěr:

Způsob jak si udržet zákazníky pomocí kvalitně odvedené práce přetrval dodnes. Jen se občas v tom velkém množství způsobů, jak zaujmout potenciálního zákazníka, bohužel ztrácí.
Jaké jsou Vaše zkušenosti a názory? Napiště do komentářů.

, ,