Čas přestat rozhazovat a začít investovat na správném místě, zkuste Remarketing

Snažíte se pomocí webových stránek prodat Vaše služby nebo produkt? Už jste slyšeli tu novinu? Nejste sami! Pokud nepřicházíte s něčím unikátním, budete muset převálcovat Vaši konkurenci. Povíme si, jaké možnosti v převálcování máte.

Ověřená metoda jak začít s Vaším podnikáním od nuly je pomocí „šeptandy“. Postupně si budovat jméno a především dobré reference. Pokud svoji práci odvedete opravdu dobře, postupně si Vás zákazníci budou předávat a vše začne fungovat tak, jak má.

Chcete proces „šeptandy“ urychlit? Budete muset sice investovat, ale pokud svoji práci odvádíte na výbornou, pak se Vám to rychle vrátí. Způsobů jak na sebe upozornit je spousty. Povíme si o propagaci pomocí placené reklamy typu PPC (pay-per-click).

PPC reklama

Určitě jste se již s PPC reklamou setkali. Systém založený na principu, kde platíte za každý proklik na Váš inzerát. Můžete ji vidět například ve vyhledávači Google, Seznam. Po zadání hledaného výrazu, se inzerát zobrazí na prvních pozicích, jedná se o placené výsledky vyhledávání (inzerát vypadá jako neplacené výsledky vyhledávání a je označen popiskem „Reklama“). Kolik zaplatíte za kliknutí na Váš inzerát se odvíjí od toho, jaká je konkurence na hledaný výraz.

Vaše reklama se zobrazí lidem, kteří vyhledávají určité slovní spojení, které máte nastavené v kampani. Jinými slovy, na reklamu může kliknout kde kdo. Oslovení velkého množství lidí jde ruku v ruce s velkými investicemi.

Jak nastavit kampaň efektivně a ušetřit?

Jak byste ocenili možnost zobrazit reklamu JENOM lidem, kteří se opravdu zajímají o to, co děláte? S efektivním řešením přichází tzv. „Remarketing“. Jednoduše řečeno, jedná se o metodu, kde si vytváříte seznam takovýchto lidí (zajímající se o Váše podnikání). Těmto lidem pak zobrazujete Vaši reklamu. Ptáte se jak získám takový seznam lidí? Stačí vložit speciální vygenerovaný kus kódu (z Google AdWords) na Vaše stránky. Od této doby se budou automaticky ukládat návštěvníci do Vašeho vytvořeného seznamu. Doporučuji podpořit tento postup reklamou na dalším webu, kam chodí lidé, kteří se zajímají o to, co nabízíte. Například pokud budeme prodávat elektrická kola, můžeme umístit reklamu na stránky zaměřené pro kolaře. Jakákoliv návštěva z těchto stránek nám uloží dalšího člověka do našeho seznamu.

Další výhoda využití je, pokud máme vlastní eshop. Přijde zákazník, přihodí si položku do košíku, už se chystá dokončit objednávku, ale nakonec si to rozmyslel a ze stránek odejde. I takový moment lze zaznamenat a pomocí nastavení remarketingu v Google AdWords uložit návštěvníka do seznamu. Takto speciálně nastavený seznam lidí, kteří odešli z nákupního košíku, můžeme oslovit reklamou s textem například „30% sleva na elektro kola“.

Závěr:

Využití remarketingu ušetří spoustu investic za prokliky od lidí, které nechceme ani oslovit. Dokáže specifikovat velice konkrétní skupinu lidí a těm pak zobrazovat naši reklamu. Je třeba dodat, že zobrazovaná reklama lidi „pronásleduje“ nejen ve výsledcích vyhledávání ale i na dalších webech, kde jsou Google reklamy.

,