Vidíme to v metru, v tramvaji, v restauraci – všude kolem nás. Zahleděné oči do chytrého telefonu či tabletu. Napadlo Vás někdy, že ty oči prohlížejí právě Vaše stránky? Pokud ne, je na čase obměnit starý kabát za nový, v případě responzivního designu to platí dvakrát.
Co je to responzivní design?
Jak jistě tušíte, responzivní design souvisí s tablety, chytrými telefony či běžným počítačem. Řekněme, že se jedná o schopnost webových stránek přizpůsobit se dané velikosti obrazovky. Tedy návštěvník stránek dostane takový content (obsah), ve kterém se snadno a rychle orientuje.
Nesporné výhody
Situace 1 (bez responzivního designu):
Představte si potenciálního zákazníka, který se Vašem eshopu chystá nakoupit. Po několika marných vteřinách hledání nenašel to, co hledal a raději odešel ke konkurenci a už se nikdy nevrátí.
Situace 2 (s responzivním designem):
Nyní si představte Váš eshop, který má responzivní design. Zobrazí se tedy na všech možných zařízeních správně a přehledně. Návštěvník může pohodlně nakupovat z chytrého telefonu, tabletu, notebooku, či osobního počítače – jinak řečeno bez ohledu na velikost displeje. Právě jste získali nového a spokojeného zákazníka, který se vrátí (samozřejmě pokud bude spokojen s Vaším produktem).
Ukázka přizpůsobení obsahu:
Závěrem:
Pro doplnění je třeba říci, že existují další způsoby jak zobrazit obsah správně na více zařízeních. Například lze vytvořit 2 verze stránek – pro mobily a verze pro PC. Tato metoda sebou však nese složitou správu stránek, kde musíte obsah upravavovat na dvou místech zvlášť. Naopak responzivní design má tu výhodu, že spravujete obsah z jednoho místa, a navíc se přizpůsobí jakékoliv velikosti displeje (tedy i těm velikostem, které třeba ještě ani neexistují).
Vždy je však třeba myslet na smysl toho všeho – a to je spokojený zákazník, který neodejde ke konkurenci, která responzivní a příjemné prostředí již má.
Takže buďte responzivní!